Met uitzondering van de toegangsaanvragen die gebeuren door bepaalde bijzondere accounts die automatisch door het systeem aanvaard kunnen worden zonder de noodzakelijke tussenkomst van een andere persoon, wordt elke toegangsaanvraag gestuurd naar een vooraf bepaalde actor in het dossier (op basis van wat voorzien wordt door de wetgeving). De actor die deze aanvraag moet beantwoorden, wordt per e-mail verwittigd van zodra de aanvraag wordt ingediend.
De actor die de toegangsaanvraag moet aanvaarden of weigeren, is afhankelijk van:
- de persoon die de toegangsaanvraag heeft gedaan: de advocaat van de schuldenaar of andere
- het eventuele bestaan van een schuldenaar en een advocaat van de schuldenaar voor het betreffende dossier (met een account in RegSol)
Behandeling toegang:
- Wanneer de schuldeiser (of zijn advocaat) of een werknemer(safgevaardigde) toegang vraagt tot een overdrachtsdossier, vanuit RegSol public, dan is het de schuldenaar (of zijn advocaat) die de aanvraag behandelt, en de toegang verleent of weigert. De gedelegeerd rechter houdt toezicht over het verlenen of het weigeren van de toegang, en kan eventueel ingrijpen.
- Als de toegangsaanvraag binnen 2 dagen nog niet werd behandeld, wordt de gedelegeerde rechter via mail in RegSol genotifieerd.
- Als een andere partij dan een schuldeiser toegang vraagt tot het dossier, beslist uitsluitend de gedelegeerd rechter.
Toegangsaanvragen komende van het Europees “Insolvency Register”
Toegangsaanvragen komende van het Europees Insolvency Register worden behandeld door de Gedelegeerd rechter.
DPA Authentic Sources RR