Ook hier maken we weer een onderscheid tussen de kaarten uitgegeven vanaf juni 2017 (kaart V1) en de kaart uitgegeven vanaf september 2020 (kaart V2)
Voor de kaarten uitgegeven vanaf juni 2017
De PIN-code van het authenticatiecertificaat vergeten?
Als u de PIN-code van uw advocatenkaart bent vergeten, dan kan u naar de balie gaan met uw PUK-code om een nieuwe PIN-code in te stellen. De PUK-code staat op de brief met PIN- en PUK-codes die u heeft ontvangen na het aanvragen van de kaart.
De PIN-code van het handtekeningcertificaat vergeten?
De PIN-code van het handtekeningcertificaat kan niet gewijzigd worden. U heeft 3 pogingen om de juiste PÏN-code in te vullen. Na de derde foute poging wordt het certificaat geblokkeerd. Ga met de PUK-code naar uw balie om het certificaat de deblokkeren. U krijgt dan 3 nieuwe pogingen. Als u na die 3 nieuwe pogingen nog geen juiste PIN-code heeft ingevuld, is het certificaat definitief geblokkeerd. De kaart blijft wel actief en bruikbaar, enkel het handtekeningcertificaat wordt geblokkeerd. U kan dan een nieuw certificaat aanvragen. Dat brengt wel extra kosten met zich mee.
Voor de kaarten uitgegeven vanaf september 2020
De PIN-code van uw advocatenkaart vergeten?
Aan de hand van de PUK-code (8 cijfers), die u per SMS kreeg om uw kaart te activeren, kan u een nieuwe PIN-code aanvragen mocht u ze vergeten zijn of mocht ze geblokkeerd zijn. (Noteer uw PUK-code dus op een veilige plaats.)
Ga naar https://dpa2.zetescards.be/
Klik op “PIN-code opnieuw instellen”.
Er verschijnt een pop-upvenster.
- Vul eerst uw PUK-code (8 cijfers) in.
- Vul daarna de gewenste nieuwe persoonlijke PIN-code in.
- Bevestig deze nieuwe PIN-code nog eens in het laatste veld.
- Klik vervolgens op “Verzend”.