Voor de kaarten uitgegeven vanaf juni 2017
Ja. Daarvoor neemt u contact op met uw balie. Dat kan ofwel telefonisch, ofwel gaat u ter plekke.
Veiligheid
De balie moet uw identiteit controleren via de veiligheidsvragen die u hebt moeten invullen bij de kaartaanvraag. Na de aanvraag zal u een brief met de pincode van het nieuwe certificaat ontvangen per post. Neem die brief mee naar uw balie om het nieuwe certificaat te laten activeren en toe te voegen aan uw kaart.
Voor de kaarten uitgegeven vanaf september 2020
Handtekencode (6 cijfers) instellen of wijzigen: De PIN-code (4 cijfers) moet hiervoor gekend zijn.
Indien u tijdens de activatie van uw kaart uw handtekeningcertificaat nog niet hebt geactiveerd, en dit nu wilt doen of indien u een nieuwe code wenst in te stellen. Let op: er wordt een sms met een OTP-code verstuurd, waarmee een handtekencode van 6 cijfers kan worden ingesteld.
Ga naar https://dpa2.zetescards.be/
Klik op “Handtekencode instellen”.
Bevestig dat de gegevens op uw advocatenkaart uitgelezen en gebruikt mogen worden.
Voer de 4 cijfers van uw persoonlijke PIN-code in. Klik op “Ok”
Om de handtekencode te kunnen instellen, hebt u de 8-cijferige One Time Password-code nodig. Klik op “Verstuur OTP code” om deze code via sms te ontvangen. Dit kan enkele minute duren.
Die sms heeft de tekst “DPA : uw OTP code is 12345678”.
Voer de 8 cijfers van de OTP-code in in het pop-upvenster.
Vul de gewenste PIN-code (van 6 cijfers) in voor het handtekeningcertificaat,
bevestig de PIN-code nog eens en klik vervolgens op “Verzend”.