Iedereen kan inzage vragen in een openstaand dossier. U zoekt het dossier in kwestie door te klikken op “inzage vragen in een openstaand dossier” op de homepagina. Uw toegangsaanvraag wordt beoordeeld door:
- De curator - voor faillissementen van voor 1 mei 2018
- De rechter-commissaris - voor faillissementen van na 1 mei 2018
- De gedelegeerd rechter - voor gerechtelijke reorganisatieprocedures wanneer de aanvraag tot toegang wordt gesteld door een andere partij dan een schuldeiser
- De schuldenaar ( of zijn raadsman) - voor de gerechtelijke reorganisatieprocedures, wanneer de vraag tot toegang wordt gesteld door een schuldeiser
- De schuldenaar in de gerechtelijke reorganisatieprocedure of het faillissement en dit enkel en wanneer:
- de vraag tot toegang wordt gesteld door de raadsman van de schuldenaar.er effectief een schuldenaar gekoppeld is aan het dossier in kwestie.
- Indien er geen schuldenaar gekoppeld is aan het dossier, worden de toegangsaanvragen gesteld door de raadsman van de schuldenaar door onderstaande actoren behandeld (zie ook hierboven):
- Gedelegeerd rechter (gerechtelijke reorganisatie procedures)
- Rechter-commissaris (faillissementen met een datum vonnis ná 1 mei 2018)
- Curator (faillissementen met een datum vonnis vóór 1 mei 2018)
U krijgt een mail en een notificatie van zodra uw toegang is toegekend. Indien de toegang geweigerd wordt, krijgt u eveneens de reden daarvoor medegedeeld in de notificatie en de mail.
Indien u toegang heeft tot een dossier en het dossier wordt gesloten, dan blijft die toegang voor u bestaan in het archief van RegSol.
Indien u nog geen toegang heeft tot een dossier dat ondertussen werd afgesloten, dan komt de vraag terecht bij de griffie van de betrokken Ondernemingsrechtbank, die u dan de toegang kan geven door u uit te nodigen inzage te nemen in een gesloten dossier in het archief.