Iedereen kan inzage vragen in een openstaand dossier. U zoekt het dossier in kwestie door te klikken op “inzage vragen in een openstaand dossier” op de homepagina. Uw toegangsaanvraag wordt beoordeeld door:

  • De curator - voor faillissementen van voor 1 mei 2018
  • De rechter-commissaris - voor faillissementen van na 1 mei 2018
  • De gedelegeerd rechter - voor gerechtelijke reorganisatieprocedures wanneer de aanvraag tot toegang wordt gesteld door een andere partij dan een schuldeiser
  • De schuldenaar ( of zijn raadsman)  - voor de gerechtelijke reorganisatieprocedures, wanneer de vraag tot toegang wordt gesteld door een schuldeiser
  • De schuldenaar in de gerechtelijke reorganisatieprocedure of het faillissement en dit enkel en wanneer:
    • de vraag tot toegang wordt gesteld door de raadsman van de schuldenaar.er effectief een schuldenaar gekoppeld is aan het dossier in kwestie.
    • Indien er geen schuldenaar gekoppeld is aan het dossier, worden de toegangsaanvragen gesteld door de raadsman van de schuldenaar door onderstaande actoren behandeld (zie ook hierboven):
      • Gedelegeerd rechter (gerechtelijke reorganisatie procedures)
      • Rechter-commissaris (faillissementen met een datum vonnis ná 1 mei 2018)
      • Curator (faillissementen met een datum vonnis vóór 1 mei 2018)

       

U krijgt een mail en een notificatie van zodra uw toegang is toegekend. Indien de toegang geweigerd wordt, krijgt u eveneens de reden daarvoor medegedeeld in de notificatie en de mail.
Indien u toegang heeft tot een dossier en het dossier wordt gesloten, dan blijft die toegang voor u bestaan in het archief van RegSol.

Indien u nog geen toegang heeft tot een dossier dat ondertussen werd afgesloten, dan komt de vraag terecht bij de griffie van de betrokken Ondernemingsrechtbank, die u dan de toegang kan geven door u uit te nodigen inzage te nemen in een gesloten dossier in het archief.