Voor alle gebruikers:

  • Controleer of u wel degelijk een PDF-document probeert te ondertekenen. Omdat ondertekenen enkel nuttig is bij documenten die na ondertekening niet meer kunnen aangepast worden, kan de elektronische ondertekening enkel gebruikt worden voor PDF-documenten. Er zijn gratis online tools om documenten om te zetten naar PDF.
  • Controleer of het bestand dat u wenst te tekenen niet groter is dan 30 mb. Grotere bestanden kan u niet elektronisch ondertekenen. Hebt u een bestand dat toch groter blijkt dan 30 mb, dan kan u het document best eerst opnieuw bewaren in een minder zwaar formaat, of opdelen in stukken, en daarna opnieuw opladen.
     

Voor advocaten:

  • Controleer de geldigheidsdatum van uw advocatenkaart. Indien uw kaart vervallen is, dan kun u HIER een nieuwe advocatenkaart aanvragen. 
  • Indien u tekent met een nieuwe advocatenkaart: controleer of u de juiste handtekencode (6 cijfers) gebruikt. Om documenten elektronisch te ondertekenen moet u 6 cijfers ingeven. Daarenboven beschikt u over een 4-cijferige pincode waarmee u zich moet identificeren op RegSol alvorens u elektronisch documenten kan ondertekenen.
  • Activeerde u tijdens het activatieproces van uw nieuwe advocatenkaart slechts 1 pincode? Dan dient u uw handtekencode (6 cijfers) nog in te stellen op: https://dpa2.zetescards.be/nl
  • Indien u tekent met een advocatenkaart: gebruik geen kaartlezer met pinpad (een kaartlezer met toetsen zoals die van uw bank of de Isabel-kaartlezer) om documenten elektronisch te ondertekenen. Hierdoor kan uw advocatenkaart blokkeren.
  • Vermoedt u dat u beschikt over een geblokkeerde advocatenkaart? Reset uw pincode (4 cijfers voor de nieuwe advocatenkaart) en/of handtekencode (6 cijfers) via: https://dpa2.zetescards.be/nl