Op een geactiveerde kaart kunnen verschillende acties uitgevoerd worden om ze definitief stop te zetten. Er zijn verschillende situaties, en elke situatie heeft een andere actie.


Situatie: “Kaart is verloren”

Indien de kaart verloren of gestolen is.

  • Knop: “kaart verloren”
  • Gevolgen: 
    - certificaten worden gedeactiveerd
    - kaart is niet meer bruikbaar
    - advocaat moet nieuwe kaart aanvragen
  • Sealbag: rood (indien de kaart later wordt teruggevonden)

 
Opmerking:
als de kaart later toch nog wordt teruggevonden, is ze niet meer bruikbaar. Stuur de kaart terug naar Zetes ter vernietiging.
 

Situatie: “Kaart weigeren”

Als er problemen aan het licht komen tijdens de activatie of gebruik van de kaart: een kras op de kaart, geen foto afgedrukt, de certificaten werken niet,…
In die situatie is er een duidelijk productieprobleem en mag de kaart “geweigerd” worden.

  • Knop: “kaart weigeren”
  • Gevolgen: 
    - certificaten worden gedeactiveerd
    - kaart is niet meer bruikbaar
    - advocaat moet nieuwe kaart aanvragen
  • Sealbag: geel

 
Opmerking: stuur de kaart terug naar Zetes ter analyse.
 

Situatie: “Kaart opzeggen”

Indien de persoon geen kaart meer nodig heeft: gestopt als advocaat, ontslag van een medewerker, overlijden,…

  • Knop: “kaart opzeggen”
  • Gevolgen: 
    - certificaten worden gedeactiveerd
    - kaart is niet meer bruikbaar
  • Sealbag: rood