Op een geactiveerde kaart kunnen verschillende acties uitgevoerd worden om ze definitief stop te zetten. Er zijn verschillende situaties, en elke situatie heeft een andere actie.
Situatie: “Kaart is verloren”
Indien de kaart verloren of gestolen is.
- Knop: “kaart verloren”
- Gevolgen:
- certificaten worden gedeactiveerd
- kaart is niet meer bruikbaar
- advocaat moet nieuwe kaart aanvragen - Sealbag: rood (indien de kaart later wordt teruggevonden)
Opmerking: als de kaart later toch nog wordt teruggevonden, is ze niet meer bruikbaar. Stuur de kaart terug naar Zetes ter vernietiging.
Situatie: “Kaart weigeren”
Als er problemen aan het licht komen tijdens de activatie of gebruik van de kaart: een kras op de kaart, geen foto afgedrukt, de certificaten werken niet,…
In die situatie is er een duidelijk productieprobleem en mag de kaart “geweigerd” worden.
- Knop: “kaart weigeren”
- Gevolgen:
- certificaten worden gedeactiveerd
- kaart is niet meer bruikbaar
- advocaat moet nieuwe kaart aanvragen - Sealbag: geel
Opmerking: stuur de kaart terug naar Zetes ter analyse.
Situatie: “Kaart opzeggen”
Indien de persoon geen kaart meer nodig heeft: gestopt als advocaat, ontslag van een medewerker, overlijden,…
- Knop: “kaart opzeggen”
- Gevolgen:
- certificaten worden gedeactiveerd
- kaart is niet meer bruikbaar - Sealbag: rood