Als er verschillende personen of verschillende afdelingen van uw organisatie werken in regsol.be, dan kan u de account van uw organisatie organiseren in groepen. Personen die zijn toegewezen aan eenzelfde groep kunnen elkaars dossiers zien en dus ook opvolgen.
Wenst u dergelijke structuur op te zetten, dan hebt u (minstens 1) account-administrator nodig, en duidt u voor elke groep een groep-administrator aan. Op deze manier werkt een gebruiker (een individu binnen uw organisatie) binnen een groep (vb. de dienst boekhouding van uw bedrijf) en kan uw account bestaan uit verschillende groepen.
Concreet kan u volgende niveaus inbouwen:
- Een account (met minstens één account-administrator)
- Een groep (met minstens één groep-administrator)
- Gebruikers
Om verschillende personen uit uw organisatie binnen dezelfde account te laten werken, gaat u als account-administrator als volgt te werk:
Voeg eerst een gebruiker toe aan uw account
- Klik op uw e-mailadres rechts bovenaan en ga vervolgens naar “Gebruikersbeheer”
- Ga naar de tab “Gebruikers” en klik op de plusknop “Nieuwe gebruiker toevoegen”
- Onder deze zelfde tab kan u gebruikers opnieuw verwijderen. Hiervoor klikt op het pennetje bij “Acties” naast de naam van de gebruiker en klikt u vervolgens op “Verwijderen uit groep”
Duid eventueel een extra account-administrator aan
De persoon (d.w.z. de gebruiker of het e-mailadres) die de account aanmaakt in regsol.be, wordt standaard ook de account-administrator. Enkel een account-administrator kan een andere account-administrator toevoegen of verwijderen.
Om een account-administrator toe te voegen of te verwijderen gaat u als volgt te werk:
- Klik op uw e-mailadres rechts bovenaan en ga opnieuw naar “Gebruikersbeheer”
- In het kader rechts klikt u bij de rubriek “Account admin” op de knop “Admin toevoegen”
- De lijst met toegevoegde gebruikers opent. Selecteer de gebruiker die u account administrator wenst te maken
- U kan in hetzelfde kader een account admin verwijderen door te klikken op het vuilnisbakje.
Voeg een groep (of meerdere groepen) toe aan uw account
- Klik in uw “Gebruikersbeheer" op de tab “Groepen”
- Klik op de blauwe knop “Nieuwe groep toevoegen”
Belangrijk: enkel een account-administrator kan nieuwe groepen creëren.
Voeg de gebruiker toe aan een groep
Eens een persoon werd toegevoegd als gebruiker in uw account, kan hij ook worden toegewezen aan een groep.
Eén persoon kan deel uitmaken van verschillende groepen.
Belangrijk: enkel een account-administrator kan nieuwe gebruikers toevoegen. Een groep-administrator, de beheerder van een groep, kan bestaande gebruikers toevoegen aan zijn groep.
- Ga in uw “Gebruikersbeheer” naar de tab “Groepen”
- Bij uw overzicht van groepen, klikt u op het pennetje bij “Acties”
- Onder de rubriek “Gebruikers” klikt u op “Nieuwe gebruiker toevoegen”
- U kan in hetzelfde kader ook een gebruiker uit de groep verwijderen door te klikken op het vuilnisbakje
Bepaal welke rechten de gebruiker binnen de groep mag krijgen
- Ga in uw “Gebruikersbeheer” naar de tab “Groepen”. Bij de desbetreffende groep kiest u de knop “Acties”
- Onder de rubriek “Gebruikers”, in de kolom “Rechten” kunt u de rechten aanpassen door de knoppen aan te klikken:
Knop 1: een schuldvordering voorbereiden of een schuldvordering indienen in RegSol
Knop 2: een schuldvordering voorbereiden of een schuldvordering indienen in JustRestart
Knop 3: een nieuwe insolventieprocedure (een aangifte van faillissement, een verzoekschrift voor een gerechtelijke reorganisatieprocedure, een verzoekschrift een overdracht onder gerechtelijk gezag of een verzoekschrift voor homologatie van een minnelijk akkoord) indienen
Knop 4: Dit betreft een gewone gebruiker (rood) of een Groep admin (groen)